Πέμπτη 16 Απριλίου 2009

Η νονά μου η καλή

Ο νονός ή αλλιώς ανάδοχος προέρχεται από το ουσιαστικό «νοννός» που σημαίνει πατέρας – τροφός.
Στην εποχή μας έμεινε να σημαίνει εκείνον που βαπτίζει.Είναι ο πνευματικός γονέας του νεοφώτιστου χριστιανού.Αναλαμβάνει την ευθύνη να του μεταλαμπαδεύσει τις χριστιανικές αξίες.
Ο νονός έπρεπε να αγοράσει παπούτσια που θα συμβόλιζαν τα νέα βήματα του μικρού χριστιανού και να του τα δώσει την Κυριακή των Βαΐων.
Αυτή είναι η ετυμολογική έννοια.Η ουσία είναι άλλη.Ο νονός για τα παιδιά είναι ένα αγαπημένο πρόσωπο.Για εμένα προσωπικά,η «μητέρα μου».
Κάθε Πάσχα θυμάμαι τη νονά μου να τηλεφωνεί κρυφά,όχι που θα μου ξέφευγε,στη μητέρα μου για να την ρωτήσει τι θα με έκανε χαρούμενo.
Μέρες θείας κατάνυξης,όμως για εμένα που ήμουν μωρό με άγγιζαν μόνο τα εκλαϊκευμένα θρησκευτικά και όχι η θυσία του Θεανθρώπου.Αυτό θα το καταλάβαινα αργότερα.
Θα έρθει η νονά»,σήμαινε χαρούμενα τον ερχομό της η μανούλα μου.Πάντα γεμάτη δώρα για μένα.Ιδιαίτερα τέτοιες μέρες,πασχαλινές κουβαλούσε το σοκολατένιο μου αυγό και την λαμπάδα.
Την πιο όμορφη λαμπάδα της γης,ξεχωριστή»,συνήθιζε να μου λέει περιμένοντας με ανοιχτή την αγκαλιά της να με τυλίξει μέσα.
Αλήθεια,νονά,σε ευχαριστώ πολύ.Το σοκολατένιο αυγό ήταν πιο μεγάλο κι από εμένα.Και γλυκό…σαν τη νονά μου.Έχω μεγαλώσει πια,όμως,αναπολώ εκείνες τις ημέρες.Θέλω να ξαναγίνω μικρός και να νιώσω την ανείπωτη χαρά που πλημμύριζε την παιδική μου καρδιά.
Βλέπετε,η ευθύνη του «νονού» είναι μεγάλη και θα πρέπει να είναι κάποιος έτοιμος να την αναλάβει.Μην κάνετε πολλά βαφτιστήρια εκτός κι αν είστε πολιτικός.Τότε οι λόγοι είναι άλλοι και το καταλαβαίνουμε.Όμως το παιδί θέλει αποκλειστικότητα.
Η παιδική ψυχή τραυματίζεται και πληγώνεται όταν ο νονός,ο πνευματικός γονέας «εγκαταλείπει» το βαφτιστήρι.
Γι’ αυτό η νονά μου η καλή θα μου φέρει λαμπάδες – όχι απαραίτητα ακριβές αλλά διαλεγμένες από εσάς νονούς για τα μικρά βαφτιστήρια σας -,σοκολατένια αυγά και ζωντανά κοτοπουλάκια θα τα κάνουν να πετάξουν από τη χαρά τους.Κοστίζουν ελάχιστα μπροστά στον ενθουσιασμό που θα δείξουν οι λιλιπούτειοι χριστιανοί.Από την απλή γαλάζια με ένα καραβάκι ως την περίτεχνους Power Rangers.Από το αυγό με τα δώρα μέχρι ένα τσουρεκάκι με το κλασικό κόκκινο αυγό.Σημασία έχει η κίνηση και αυτό μένει.
Είσαι η καλύτερη νονά του κόσμου,σε ευχαριστώ!Αυτά τα λόγια που ηχούν με την παιδική φωνούλα και σας γεμίζουν με φιλιά μην μου πείτε,δεν ξεπληρώνονται με όλους τους θησαυρούς της γης.
Καλό Πάσχα,λοιπόν!

Δεν υπάρχουν σχόλια: